Salgsvilkår for Helsebringende AS

2.Partene

Selger: Helsebringende AS
Organisasjonsnummer: 918 326 235  
E-post: [email protected]
Telefon: 41268076

Kjøper er den personen som foretar bestillingen i nettbutikken vår.

  1. Betaling

Betaling skjer trygt og enkelt via Vipps. Beløpet trekkes fra din konto samtidig som bestillingen bekreftes. Vi tilbyr eventuelt også betaling via: stripe og klarna dersom du foretrekker det.

  1. Levering

Tjenester eller produkter leveres innen 3 virkedager etter at bestillingen er gjennomført og bekreftet.
Du vil motta en bekreftelse på e-post når bestillingen er fullført.

  1. Angrerett

Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen eller bekreftelse på tjenesten, i henhold til angrerettloven.
For å benytte angreretten må du gi oss beskjed via e-post eller kontaktskjema innen fristen.

Unntak: Angrerett gjelder ikke for tjenester som er fullstendig levert og påbegynt med ditt samtykke før angrefristen er utløpt, jf. angrerettloven § 22.

  1. Mangel ved varen – reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved produktet eller tjenesten, må du melde fra til oss innen rimelig tid, og senest innen 2 år (eller 5 år hvis det er ment å vare vesentlig lenger).
Ta kontakt med oss via e-post: [email protected], og beskriv feilen eller mangelen, så vil vi hjelpe deg videre.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig

  1. Konfliktløsning

Ved eventuelle tvister oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss først. Dersom vi ikke kommer til en løsning, kan du ta saken videre til Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget.

Vi følger Forbrukertilsynets anbefaling for konfliktløsning:

«Ved en eventuell tvist følger vi Forbrukertilsynets retningslinjer og anbefalinger. Dersom vi ikke kommer til en løsning, kan du bringe saken inn for Forbrukerklageutvalget via www.forbrukertilsynet.no.»

Kontaktinformasjon

Helsebringende AS
Org.nr: 918 326 235  
E-post: [email protected]
Telefon: 41268076
Adresse: 1363 Sandvika